گلدان فایبرگلاس و تاثیر آنها بر طراحی‌های شهری

گلدان فایبرگلاس و تاثیر آنها بر طراحی‌های شهری
0 165

گلدان‌ فایبرگلاس کاربردهای بسیار زیادی دارند و شما می‌توانید از آنها در شرایط مختلف کاشت استفاده کنید. علت اینکه استفاده از این نوع گلدان رواج دارد، به خاطر کیفیت و دوام بالای آنهاست. در واقع استفاده از فایبرگلاس به عنوان یک ماده نوآورانه در گلدان‌ها توانسته تا حد زیادی به کیفیت بالای محصولات کمک کند اما جالب است بدانید که تاثیر گلدان فایبرگلاس بر طراحی‌های شهری هم موضوعی است که نمی‌توان از آن به سادگی عبور کرد و حتماً باید در مورد آن توضیح داده شود. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را کسب کنید

گلدان فایبرگلاس چیست؟

بهتر است که یک تعریف کلی در مورد این گلدان‌ها داشته باشیم و بعد بگوییم که تاثیر گلدان فایبرگلاس بر طراحی‌های شهری چیست.

در حقیقت فایبرگلاس به عنوان یکی از محصولات پرفروش در بین گلدان‌ها شناخته می‌شوند. خیلی از افراد به خاطر طراحی‌های متنوع به سراغ استفاده از این نوع گلدان‌ می‌روند. ویژگی‌های منحصر به فردی در آنها وجود دارد و از دو ماده اصلی رزین و الیاف شیشه ساخته شده‌اند.

البته گاهی اوقات در ساخت آنها موادی مثل خاک رس یا سنگ آهک هم استفاده می‌شود. دقت و ظرافت در طراحی آنها اولویت است. شما می‌توانید این محصولات را در فضای باز هم استفاده کنید اما برای استفاده در فضای باز و فضای شهری باید به آنها پلیمر اضافه شود که می‌تواند مقاومتشان را در محیط بیرونی افزایش دهد. البته راهکارهای دیگری هم برای افزایش مقاومت وجود دارد، مثلاً یک پوشش از رنگ‌های مقاوم در برابر اشعه فرابنفش خورشید، رطوبت و باد روی آنها ایجاد می‌کنند که می‌توانند مقاومت آنها را چندین برابر کند.

توضیحاتی در مورد گلدان‌های فایبرگلاس و طراحی‌های شهری

نوآوری‌های زیادی برای تولید گلدان‌ها و فلاور باکس فایبرگلاس و مواردی از این قبیل انجام شده است که باعث شده تکنولوژی‌های پیشرفته را داخل آنها به کار بگیرند تا یک گلدان منحصر به فرد را ایجاد کنند. گلدان‌های فایبرگلاس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند در سطح شهر کاملاً چشم انداز خوبی را ایجاد کنند. شما می‌توانید از انواع بزرگتر یعنی فلاور باکس فایبرگلاس هم استفاده کنید که یک محیط جذاب را ایجاد می‌کند. از طرفی تاثیر آن برای محیط زیست مثبت است  زیرا مواد آن به محیط زیست آسیب وارد نمی‌کند و دوستدار طبیعت است.

شما می‌توانید از این نوع گلدان ها در خیلی از ساختارها و طراحی‌های شهری استفاده کنید و مطمئن باشید که در طولانی مدت دوام می‌آورند. بدون شک که شهر پر از گرد و غبار، آلاینده، مواد آلوده، برف، باران، باد، طوفان و مواردی از این قبیل خواهد بود و به خاطر همین باید گلدانی داشته باشید که بتواند در این طراحی‌های پیچیده شهری دوام و مقاومت کافی را ایجاد کند. فلاور باکس فایبرگلاس دقیقاً همین دوام و مقاومت را به وجود می‌آورد. از طرفی باعث زیبایی طراحی‌های شهر هم می‌شود.

داخل آنها معمولاً چراغ‌های هالوژن LED استفاده می‌کنند که نه تنها از لحاظ ظاهری گلدان‌ها را خیلی جذاب می‌کند، بلکه یک منبع نور اضافه هم داخل آن وجود دارد که به شدت کارآمد خواهد بود و احتمالاً خیلی از شما در فضاهای شهری این مورد را دیده‌اید. نکته‌ای که باید در مورد این گلدان‌ها به آن اشاره کرد، این است که بعضی از آنها سیستم آبیاری خودکار هم دارند که باعث می‌شود در فضای شهری به خوبی دوام بیاورند، زیرا ممکن است گاهی آب کافی به آنها نرسد‌ و در نتیجه این سیستم آبیاری می‌تواند به شدت کمک کننده باشد.

البته که به غیر از آنها شما می‌توانید فلاور باکس فلزی یا گلدان‌هایی از جنس فلز را هم تهیه کنید که نه تنها دوام بالایی دارند، بلکه زیبایی زیادی را در دفاتر اداری، لابی هتل‌ها و مکان‌های عمومی در سطح شهر به وجود می‌آورند و یک انتخاب مدرن و شیک هستند. فلزها هم با محیط زیست سازگاری دارند و انعطاف پذیری آنها بسیار زیاد است.

نکته مهم دیگری که در مورد این گلدان‌ها وجود دارد، این است که رنگ‌پذیری در آنها بسیار بالا است که این موضوع می‌تواند روی طراحی‌های شهری تاثیر مثبت بسیار زیادی داشته باشد. کافی است که شما با توجه به طراحی که برای یک قسمت در نظر گرفته‌اید، رنگ مورد نظر را سفارش دهید تا آنها با توجه به سلیقه شما بتوانند این رنگ‌ها را پیاده سازی کنند. از آنجایی که ابعاد، حجم، سایز و تنوع بسیار زیاد است، در نتیجه هیچ محدودیتی برایتان وجود نخواهد داشت.

مورد بعدی اینکه حتی اگر شما به جای گلدان به سراغ فلاورباکس فایبرگلاس حتی در اندازه‌های خیلی بزرگ هم بروید، باز وزن آنها خیلی سنگین نخواهد شد. در نتیجه جابجایی راحت است و دچار مشکل نمی‌شوید. از طرفی این امکان را دارید تا هر وقت که خواستید، تغییراتی را هم در طراحی‌های شهری به وجود بیاورید‌.

کاربرد گلدان فایبرگلاس در سطح شهر

حال که با تاثیر گلدان فایبرگلاس بر طراحی‌های شهری آشنا شدید، باید بدانید که دقیقاً کاربرد آنها چیست. این گلدان‌ها به عنوان یک گلدان ترند، نه تنها برای فضای داخل خانه، بلکه برای فضای شهری شناخته می‌شوند. انواع و اقسام آنها را می‌توانید داخل میدان‌های اصلی شهر، پارک و بلوار استفاده کنید و ظاهر بسیار جذابی هم دارند. طراحی آنها بسیار عالی است. این گلدان‌ها در محیط منزل هم کاربرد دارند‌ و بعلاوه اینکه داخل فضای باغ، حیاط، خیلی از تالارها و اماکن عمومی که محیط بیرون آنها نیاز به تزیین دارد، هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوام و مقاومت این گلدان ها نیز بسیار بالا است.

خرید گلدان فایبرگلاس برای فضای شهر

اگر با مطالعاتی که در مورد تاثیر گلدان فایبرگلاس بر طراحی‌های شهری داشتید، مجاب شده‌اید که به سراغ خرید آنها بروید، ما مجموعه خودمان یعنی سامی گل را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا انواع و اقسام گلدان‌ها از نوع فایبرگلاس و فلزی در مجموعه به فروش می‌رسد. کافی است که وارد صفحه اصلی سایت شوید و نمونه کارها را ببینید. قیمت‌ها کاملاً استاندارد هستند و دستتان برای انتخاب باز است. در نتیجه می‌توانید با بررسی که داخل سایت انجام می‌دهید، یک انتخاب عالی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *